מה זה פילאטיס?

"המוח הוא זה שבונה את הגוף".  ג'וזף פילאטיס

הדגש בשיטת הפילאטיס הוא המודעות למתרחש בגוף בכל רגע נתון. השיטה מתאימה את עצמה לאינדבידואל וכל אחד פועל במסגרתה לפי יכולתו האישית.

לשיטה כמה עקרונות מרכזיים:

תנועתיות - התנועה של כל הגוף באופן סימולטני מועדדת הדדיות, זרימה נכונה של הדם וגירוי בריא של מערכת העצבים.

נשימה - קיימת נטייה בזמן פעילות גופנית מאומצת להפסיק לנשום. בפילאטיס הנשימה הינה חלק בלתי נפרד מהתרגיל ואף משפרת את הביצוע.

איזון - שמירה תמידית על איזון השרירים בין כיווץ לתנועה,בין מישורי התנועה וטווחי התנועה.

ריכוז - הפילאטיס היא שיטה המצריכה מחשבה מרובה בעת ביצוע התרגיל-מה שדורש מאיתנו להתרכז ולהקשיב לגופינו.

שליטה - כל תנועה מתבצעת במחשבה מלאה ומתוך הבנה. על ידי שליטה מלאה נוכל לנצל את המקסימום מגופנו ויחד עם זאת להימנע מפציעות הנובעות מחוסר מודעות.

דיוק - השאיפה לדיוק מקסימלי מכוונת אותנו לשיפור משיעור לשיעור ומובילה לרמת תרגול מקצועית המשקפת תוצאות.

זרימה וקצב - זרימה של השיעור ושמירה על הקצב מאפשרים לנו להבין את השיעור כיחידה אחת ולא "סדרת תרגילים".   הזרימה בין תרגיל ותרגיל מבהירה את הקשר בין התרגילים והקצב שומר על  עירנות וריכוז.

התרגילים מתבצעים פעמים אחדות כך שניתן להרגיש ולדעת מה עושה הגוף ולהימנע מביצוע אוטומטי של תרגילים.
רוב התרגילים בפילאטיס מבוצעים במצב של שכיבה או ישיבה על מנת לחסוך מהלב כל מאמץ ורק השריר שעליו עובדים נמצא בפעולה. על ידי כך נמנע מתח וכאב מיותר, והעבודה על הגוף נעשית יעילה וחיונית.

10452958_719314898115012_2073464523282483335_o[1]